Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Information behavior and learning in the context of new media: Digital games and simulations as complex systems for information representation
Buchtová, Michaela ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Steinerová, Jela (oponent) ; Landová, Hana (oponent)
Tato dizertační práce studuje digitální hry a simulace jako komplexní systémy pro reprezentaci informací a zkoumá jejich specifické aspekty ovlivňující proces získávání znalostí. Zaměřuje se na proces tvorby mentálních modelů, informační chování a situační emoční a kognitivní zapojení. Metodologický přístup je založen na různých oborech, včetně informační vědy, pedagogiky, mediálních a kognitivních věd. Základní použitou metodou je edukační experiment, který porovnává efekty digitální edukační hry, nedigitální edukační hry a klasické pedagogické intervence založené zejména na klasických přednáškách. Experimentální výsledky jsou rozděleny do čtyř částí zabývajících se vlivem digitálních her na proces tvorby mentálních modelů, motivaci k informačnímu chování, situační emocionální prožitek a sociální interakce.
Information behavior and learning in the context of new media: Digital games and simulations as complex systems for information representation
Buchtová, Michaela ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Steinerová, Jela (oponent) ; Landová, Hana (oponent)
Tato dizertační práce studuje digitální hry a simulace jako komplexní systémy pro reprezentaci informací a zkoumá jejich specifické aspekty ovlivňující proces získávání znalostí. Zaměřuje se na proces tvorby mentálních modelů, informační chování a situační emoční a kognitivní zapojení. Metodologický přístup je založen na různých oborech, včetně informační vědy, pedagogiky, mediálních a kognitivních věd. Základní použitou metodou je edukační experiment, který porovnává efekty digitální edukační hry, nedigitální edukační hry a klasické pedagogické intervence založené zejména na klasických přednáškách. Experimentální výsledky jsou rozděleny do čtyř částí zabývajících se vlivem digitálních her na proces tvorby mentálních modelů, motivaci k informačnímu chování, situační emocionální prožitek a sociální interakce.
Nová média jako nástroj motivace studentů ke vzdělávání
Hampacherová, Monika ; Šisler, Vít (vedoucí práce) ; Šlerka, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje tématu vzdělávání pomocí počítačových her. Cílem předkládané práce je ověřit, pomocí kvalitativních a kvantitativních empirických metod, výzkumnou hypotézu: "Použití nových médií ve formální výuce má pozitivní nebo neutrální vliv na motivaci studentů ke vzdělávání ve srovnání s tradičními metodami výuky." Pro praktickou část práce jsem zvolila českou výukovou simulační hru Evropa 2045. Teoretická část práce představuje nová média ve vzdělávání, interaktivní vyučování a digital game-based learning, dále pak teorie motivace k učení a analýzu dosavadních výzkumů výukových her ve vzdělávání.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.